بررسی کار آفريني و انواع آن و بررسی اهم موضوعات قابل تحقيق در كارآفريني

مطالب دیگر:
📎وحی و انواع ان 📎مقایسه آموزش و پرورش دنیا با آموزش و پرورش ایران 19 صفحه📎نانو تکنولوژی 19 صفحه📎نمودارهای UML📎تحقیق نقش دفاعی زنان در صدر اسلام📎وضعيت دين مسيح در پايان قرون وسطي📎تحقیق هکرها📎نمونه پروژه آماده راهسازی سری دوم📎تحقیق درباره کاربرد gis در شهرداریها بصورت پاورپوینت📎اموزش مدیتیشن 📎پیشرفت گرایی و آموزش و پرورش📎فایل اتوکد پلان معماری اجرا شده📎پاورپوینت طراحی و پیاده سازی زبانهای برنامه سازی📎آزمون هوشی هیجانی بار.آن در روانشناسی📎اختلالات شخصیتی📎تجربیات مدون تدریس در دوره ابتدایی (نوعی دیگر)📎تحقیق امام زمان📎خاک شور📎گفتاری در مورد درختکاری 📎تحقیق فرار دختران از خانه-45 صفحه ورد📎تحقیق زن در خلال شاهنامه 📎تحقیق محیط زیست و مصرف گرایی📎اپيدميولوژي باليني و كنترل بيماري هاي مرتبط با بيوتروريسم (بوتولیسم)📎چگونه می توانید آنچه را که ندارید به دست آورید و آنچه را که دارید حفظ کنید.. راهنمای عملی برای موفقیت های فردی📎پروژه جعبه دنده اتوماتيك با كنترل الكترونيكي (BMW)
بررسی کار آفريني و انواع آن و بررسی اهم موضوعات قابل تحقيق در كارآفريني|سی وی|cvl
هم اکنون فایل با موضوع بررسی کار آفريني و انواع آن و بررسی اهم موضوعات قابل تحقيق در كارآفريني آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

كارآفريني : واژه كارآفريني از كلمه فرانسوي Entreprendre به معناي " متعهد شدن " نشاُت گرفته اسـت. بنابـر تعريف واژنامه دانشگـاهي وبستر : كارآفرين كسي است كه متعهد مي شود مخاطره هـاي يك فعاليت اقتصادي را سازماندهي ، اداره و تقبل كند.



اقتصاد دانان نخستين كساني بودند كه در نظريه هاي اقتصادي خود به تشريح كارآفرين و كارآفريني پرداختند. ژوزف شومپــيتر كارآفرين را نيــروي محركــه اصلي در توسعه اقتصادي مي داند و مي گويد: نقش كارآفرين نوآوري است . از ديدگاه وي ارائه كالايي جديد ، ارائه روشي جديد در فرآيند توليد ، گشايش بازاري تازه ، يافتن منابع جديد و ايجاد هرگونه تشكيلات جديد در صنعت و... از فعاليت هاي كارآفرينان است. كـرزنر نيز كـه از استــادان اقتصاد دانشگاه نيويورك مي باشد كارآفريني را اين گونه تشريح مي كند : كارآفريني يعني ايجاد سازگاري و هماهنگي متقابل بيشتر در عمليات بازارها.



كارآفريني سازماني : فرآيندي است كه در ان محصولات يا فرآيند هاي نوآوري شده از طريق القاء و ايجاد فرهنگ كارآفرينانه در يك سازمان از قبل تاُسيس شده ، به ظهـور مي رسند.به تعريفــي ديگر : فعاليتهـاي كارآفرينانـه فعاليت هايي است كه از منابـع و حمـايت سازماني به منظور دستيابي به نتايج نـوآورانه برخـوردار مي باشد.





كارآفرين سازماني: كسي كه تحت حمايت يك شركت ، محصولات ، فعاليتها و تكنولوژي جديد را كشف و به بهره داري مي رساند.



كارآفريني : فرآينــدي است كه منجر به ايجــاد رضايتمندي و يا تقاضاي جديد مي گردد.كارآفريني عبارتسـت از فرآينـد ايجـاد ارزش از راه تشكيل مجموعهُ منحصر به فردي از منابع به منظور بهره گيري از فرصتها.



كارآفرين (مستقل) : فردي كه مسوُليت اوليه وي جمع آوري منابع لازم براي شروع كسب و كار است و يا كسي كه منابع لازم براي شروع و يا رشد كسب و كاري را بسيج مي نمايد و تمركز او بر نواوري و توسعه فرآيند ، محصول يا خدمات جديد مي باشد. به عبارت ديگر ، كارآفرين فردي است كه يك شركت را ايجاد و اداره مي كند و هدف اصلي اش سود آوري و رشد است . مشخصه اصلي يك كارآفرين ، نوآوري مي باشد.



كارآفرين شركتي : كارآفريني شركتي به مفهوم تعهد شركت به ايجاد و معرفي محصولات جديد و نظام هاي سازماني نوين است.



ويژگيهاي شخصيتي كارآفرينان : ديويد مك كللند از استادان روانشناسي دانشگاه هاروارد آمريكا كه اولين بار "نظريه روانشناسي توسعه اقتصادي" را مطرح نمود ، معتقد است كه عامل عقب ماندگي اقتصادي در كشور هاي در حال توسعه مربوط به عدم درك خلاقيت فردي است بنابر عقيده ايشان با يك برنامه صحيح تعليم و تربيت مي توان روحيه كاري لازم را در جوامع تقويت نمود ، به گونه اي كه شرايط لازم براي صنعتي شدن جوامع فراهم آيد.



كارلند و همكارانش اهم ويژگيهايي را كه در مورد كارآفرينان مورد بررسي واقع و تاُييد شده بودند ، جمع آوري نمودند كه اهم آنها عبارتند از:





نياز به توفيق



تمايل به مخاطره پذيري



نياز به استقلال



كارآفرينان داراي مركز كنترل دروني هستند.



خلاقيت



زمينه هاي تحقيقاتي مناسب در كارآفريني



كارآفريني به عنوان يك پديده نوين در اقتصاد نقش موُثري را در توسعه و پيشرفت اقتصادي كشورها يافته است. كارآفريني در اقتصاد رقابتي و مبتني بر بازار امروزه داراي نقش كليدي است. به عبارت ديگر در يك اقتصاد پويا ، ايده ها ، محصولات ، و خدمات همواره در حال تغيير مي باشند و در اين ميان كارآفرين است كه الگويي براي مقابله و سازگاري با شرايط جديد را به ارمغان مي آورد.از اين رو در يك گسترده وسيع تمام عناصر فعال در صحنه اقتصاد (مصرف كنندگان ، توليد كنندگان ، سرمايه گذاران) بايد به كارآفريني بپردازند و به سهم خود كارآفرين باشند.



آنچه دراين رابطه اهميت دارد اين است كه عليرغم اهميت روزافزون اين پديده و نقش فزاينده آن در اقتصاد جهاني كمتر به اين موضوع پرداخته ميشود. وضعيت اقتصادي كشور و تركيب جمعيتي امروزه بيش از پيش مارا نيازمند يافتن زمينه هاي پيشرو در صحنه اقتصادي مي كند و در اين راستا ضرورت داشتن مدل ، الگوها و راهكارهاي مناسب جهت آموزش ، تربيت و استفاده بهينه از نيروي فعال و كارآفرين بيشتر مي شود.





اهم موضوعات قابل تحقيق در كارآفريني:



جنبه هاي اقتصادي كسب و كار



ويژگي هاي روانشناختي و فردي



عوامل اجتماعي ونقش دولت



آموزش كارآفريني



نقش شركتهاي كوچك



نقش استراتژي و عوامل سازماني



تكنولوژي اطلاعات



1 جنبه هاي اقتصادي كسب و كار:



بررسي علل و عوامل عدم موفقيت كارآفرينان در ايجاد كسب و كارهاي جديد



مطالعه و بررسي فرآيند ايجاد كسب و كار توسط كارآفرينان و ارائه الگوي رفتاري آنان د رصنايع مختلف بررسي و تجزيه و تحليل اقدامات كارآفرينانه شركتها بر اساس الگوي شومپيتربررسي انواع كارآفرينان در ساختار اقتصادي (ارتباط نوع فرصتهاي اقتصادي و نوع كارآفرينان )بررسي شيوه هاي تاُمين مالي براي حمايت از كارآفرينان نقش كارآفرينان در رشد و توسعه اقتصادي از ديدگاه تئوريهاي اقتصاد رويه ها و روش هاي مالي در موسسسات كارآفريني نقش كارآفريني دراحياي صنايع رو به زوال نقش كارآفريني و اشتغال زايي( بويژه جوانان)